Contractloos werken

Oude-Tonge, 14 april 2021

Betreft: verandering in de manier van declareren van uw
fysiotherapie-behandeling per 1 januari 2019

Geachte en zeer gewaardeerde Cliënt van onze praktijk,

Van ‘contract naar contractloos’ werken per 1 januari 2019:
Ongetwijfeld heeft u via de verschillende media al het een en ander vernomen over de onrust in de zorgsector aangaande de contractering met de zorgverzekeraars. De administratieve overbelasting, omzetplafonds, tarieven die al minimaal 10 jaar op een min of meer gelijk niveau zitten en de verplichte enquêtes zijn vele zorgverleners inmiddels een doorn in het oog.

Daarom hebben wij besloten vanaf 2019 contractloos te gaan werken. Dit betekent ‘los’ van de zorgverzekeraars, zonder automatische incasso en zonder ondersteuning van de zorgverzekeraars, dus meer risico voor ons als ondernemer.

Wat betekent dit voor u, als cliënt van Chairful Fysiotherapie?
– Bent u aanvullend verzekerd voor fysiotherapie dan krijgt u tussen de
50 % en 100 % vergoed door uw verzekeraar (dit is per verzekeraar verschillend); u kunt dit navragen bij uw verzekeringsmaatschappij;
– Voor elke behandeling moet direct gepind worden (contant betalen is niet mogelijk);
– Maandelijks ontvangt u de factuur voor de behandelingen, die u vervolgens bij uw zorgverzekeraar kunt indienen; zij restitueren een deel of het gehele bedrag (50-100%);
– Het tarief bedraagt per behandeling € 40,-
(inclusief materialen, zoals naalden, medicinale tape, oefentherapie, e.d.); Het tarief voor avondbehandelingen vanaf 18.00 uur bedraagt
€ 45,-
– Het tarief voor de intake bedraagt € 50,-
(vaststellen van de fysieke klacht, lichamelijk onderzoek en eerste behandeling);
– Deze veranderingen gelden voor zowel chronische als niet-chronische cliënten.

Wij begrijpen dat deze verandering voor u zowel frustrerend, onbegrijpelijk als vervelend zou kunnen zijn. Heeft u vragen, stelt u ze dan gerust (per mail of telefonisch).

Met vriendelijke groet,

CHAIRFUL FYSIOTHERAPIE

Renee van Dijk (fysiotherapeut)
Renate Plooij (office manager)